Monday, April 13, 2020

Pengalaman Berada Di Kota London

"JAUH PERJALANAN, LUAS PEMANDANGAN & BANYAK PENGALAMAN"

Itulah sering di perkatakan bila kita merantau ke satu tempat yang baru dan asing bagi kita.

Disini aku nak ceritakan pengalaman aku berada di sana pada 23/4/2016 hingga 16/6/2016  (London). Peluang ini adalah satu rezeki yang diberikan pada aku. Company telah hantar kami (staff) berdua untuk lakukan latihan / training di sana (Teddington, Middlesex). Perasaan excited tu hanya Tuhan sahaja yang tahu.

23/4/2016 - Seminggu memikirkan apa yang perlu dibawa kesana. Senang ker nak cr makanan HALAL? Susah ker nak survive dekat sana? So pendekkan cita byk juga makan yang aku beli dan bawak ke sana. Pada tarikh ini juga hari terakhir untuk packing barang sebab malam ni juga flight ke London menaiki penerbangan British Airways selama 13 jam.







24/4/2016 - Alhamdulillah perjalanan lancar dan kami tiba di Heathrow Airport pada keesokannya pada pukul 6.00 pagi tapi cuacanya terang seperti pukul 10 pagi di Malaysia. Perjalanan lancar dan tiada masalah. Setibanya di sana, kami telah didatangi seseorang yang dipertanggungjawab untuk menjemput kami (Taxi) terus ke tempat penginapan. Selepas meletak semua barang di dalam bilik, kami bercadang untuk berjalan di Pekan berhampiran.










25/4/2016 - 29/4/2016 - Ini adalah tarikh waktu aku bekerja. Kerja 5 hari seminggu. So nak kongsikan sikit apa yang aku buat dkt sini. Keje Keje Keje... Work as CAD Engineer, British Maritime Technology Fluids Mechanics, London.





Semua ini adalah kenangan TERINDAH... Kenangan yang tidak akan aku lupakan semasa berada di KOTA LONDON. Jika diberikan rezeki teringin nak bawa family untuk trip vacation. 

Kini aku tidak lagi kerja dengan syarikat ini. Rezeki aku hanya sehingga hujung bulan Oktober 2019 setelah berkhidmat selama 4 Tahun 7 Bulan disitu.



No comments:

Post a Comment